RESDUNG SANGAT BAHAYA



Assalamualaikum
Sebelum cerita pasal penyakit resdung ini dimulakan,
nuanisa mohon maaf banyak-banyak sekiranya ada yang tidak boleh menerima apa yang akan dipertontonkan dan dikatakan selepas ini. Apa yang nuanisa ceritakan dalam entry ini adalah hasil daripada pengalaman sendiri dan rujukan dari sumber-sumber yang boleh dipercayai. Bagi mereka-mereka yang mengidap penyakit resdung , atau masih keliru, marilah kita lihat penemuan-penemuan seperti yang akan diceritakan ini.

percayalah di saat saya menaip rencana ini, mata saya tengah gatal sangat, idung pon sgt gatal...saya percaya effect ini pon anda akan rase apabila membacanya...saya minta maaf sgt tapi saya harus berkongsi dengan anda semua. Sekiranya masih sempat berubat, segeralah sebelum terlambat. 

MUKADDIMAH

Kuman hama yang ditunjukkan adalah gambaran dekat menggunakan kaedah mikroskopik (microscophic). Kuman tersebut sebenarnya adalah hama yang selalu dikaitkan dengan gejala terasa ingin bersin. Ia kemudian akan membiakkan telurnya ke dalam tubuh sekiranya tiada apa-apa tindakan atau ubat diambil untuk memeranginya. Oleh itu, elakkan dari mencium / menghidu karpet, langsir atau tempat-tempat berhabuk. Juga diingatkan, kucing merupakan penyumbang terbesar mengenai kuman seperti ini. Elakkan dari mencium-cium kucing kesayangan anda dengan terlalu 'over'. Mesej: Bayangkan kuman sebegini rupa dibiar berkeliaran, membiak dalam badan anda tanpa sebarang kawalan.



Gambarajah menunjukkan; tempat utama yang selalu menjadi pembiakan kuman resdung. Terjadi begitu kerana saluran di situ adalah deria pernafasan di mana udara keluar - masuk. Di kala sedutan udara berlangsung, sedikit-sebanyak akan membawa kuman / bakteria masuk. Setiap manusia mengalami proses ini - tak dapat nak dielakkan. Jadi; adalah tanggungjawab kita memastikan saluran ini dijaga serta dibersihkan dengan baik.
Resdung' melalui istilah kedoktoran: penahanan mukus yang disebabkan oleh pembengkak-an membran (sel lapisan kulit). Bengkak ini terjadi kerana saluran tersekat. Mukus adalah bahasa saintifik kepada cecair berupa lendir (hingus) yang ada di dalam tubuh manusia. Petanda paling ketara mukus berlebihan adalah kulit wajah berminyak. Minyak yang boleh mengakibatkan wajah kusam dan lebih teruk lagi; jerawat dalam bentuk bisul atau bernanah. Simptom lain yang sering dikaitkan Resdung:
  • mudah sejuk, menggigil di sesuatu keadaan yang tak sepatutnya (baru hujan sikit saja, dah rasa macam nak demam)
  • batuk sampai terasa gatal kerongkong, anak tekak
  • telinga selau rasa tersumbat. Kalau teruk, kena dapatkan ubat doktor cairkan sumbatan (dititik dalam telinga). Contoh: 'berdengung' telinga yang sukar hilang apabila ketinggian berubah-ubah seperti dalam kapal terbang atau lif
  • Hidung kadang-kala meleleh air (tanpa hembusan)
  • Gatal mata yang apabila digaru, semakin menjadi-jadi rasa nak teruskan - sampai merah dan berair.
  • Bersin melampau, sampai pengaruhi suhu badan (jadi panas) dan sikap (baran)
Disudahi dengan satu lagi petanda paling ketara: hidung kerap sangat tersumbat kerana lendir / kahak dan amat sukar dihembus keluar. Akibatnya; suara menjadi agak 'sengau'. Resdung juga dikenali dengan nama 'Sinus' (ketumbuhan dalam hidung) dan 'Alergi' (alahan kepada sesuatu jenis benda atau makanan). 

ya allah minta dijauhkan


simptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdungsimptom mengenai penyakit resdung 
 
lihatlah macam mana ulat telah bermaharajalela dalam hidung. tipu? ini semua benar. sebab kita abaikan tentang kesihatan kita. Macam mana ia terjadi?


pesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronikpesakit resdung kronik 
PEMBEDAHAN SINUS MERUGIKAN
 
Para doktor merawat penyakit ini dari sudut yang berbeza pula. Pendekatan yang selalu diambil ialah mengesyorkan 'pembedahan sinustis'. Pembedahan ini menggunakan suatu alat 'laser' atau 'pemotong halus' yang berupa pisau kecil tajam yang berupaya memotong lendir-lendir yang melekat pada daging. Lendir-lendir ini tidak lagi boleh dikeluarkan dengan sekadar hembusan. Ia melekat bagaikan sebahagian dari daging. Paling dikesali tentang pembedahan ini ialah:  
kebanyakkan doktor gagal menyediakan rawatan susulan bagi menghalang lendir tu dari tumbuh semula! Maka dengan ini, sesiapa yang melakukan pembedahan tersebut, akan berdepan dengan kerugian. 

So, lagi banyak anda faham, lagi jelas jadinya mengenai persediaan anda memerangi serta menghapuskannya. Resdung adalah suatu penyakit dan kita harus menghalangnya dari merebak lalu mengakibatkan kerosakan yang lebih besar. 

Sebelum tu, mari kita lihat apakah yang bakal terjadi sekiranya anda membiarkan saja penyakit tersebut tanpa mengambil apa-apa tindakan untuk mengubatinya:

ulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdungulat resdung

ya allah, minta dijauhkan
BEGINILAH keadaan ulat yang akan bersarang dalam kepala anda sekiranya penyakit ini dibiarkan bermaharajalela. Di sebabkan ulat-ulat ini, anda akan merasa gatal, selsema dan pening kepala di kebanyakkan waktu. Oleh itu, saya sarankan supaya anda yang mengalami gejala resdung ini, segera bertindak bagi menghapuskan kuman tersebut.

Nota: Berbanyak-banyak maaf saya pinta kerana terpaksa menyiarkan gambar sebegini rupa untuk tatapan anda. Tapi niat saya: Adalah lebih baik anda mengetahui gambaran sebenar dari hanya beranggap-anggapan apakah penyakit resdung ini bahaya, serius, kronik, mahupun tidak. Atau pula; apakah ia penyakit main-main, ringan atau gitu-gitu saja? Melalui gambarajah ini, maka sekarang anda TAHU dengan JELAS bagaimana ulat-ulat yang menyebabkan kegatalan sedang bersarang dalam tubuh mereka yang tidak mengambil apa-apa langkah bagi membendungnya!
Pengenalan Resdung
Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung.Salah satu punca gejala gejala resdung adalah akibat jangkitan bacteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya. APAKAH SINUS ? (RESDUNG) Sinus sebenarnya adalah rongga rongga didalam tulang muka disekeliling hidung.Rongga ini bersambung ke hidung melalui aluran aluran yang sangat kecil.Biasanya lendir dihasilkan oleh rongga rongga ini setiap masa dan disalirkan kedalam hidung.Jika aliran dari sinus ini tersumbat maka lender ini akan berkumpul seterusnya kumam bacteria akan membiak didalam rongga sinus ini.Ini menyebabkan penghasilan nanah dan juga bengkakan didalam lapisan hidung. GEJALA SINUSITIS Sumbat hidung  Lender dari hidung dan tekak Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan Gejala alahan hidung seperti bersin,gatal hidung dan sebagainyaKEMUDRATAN SINUSITIS (RESDUNG) Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata angkitan otak Sakit tekak yang kronik Jangkitan tulang muka Menerukkan keadaan lelah  Berdengkur secara kronik Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil Alahan hidung  Selsema biasa yang melarat


resdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdungresdung 

Resdung, adalah di antara penyakit paling susah untuk di atasi. Kemungkinan anda telah mencuba pelbagai produk dan mendapati ianya hanya membantu meringankan mahupun mengatasinya buat seketika. BUKAN membunuhnya! Di sinilah menjadi kekesalan serta kekecewaan kepada kebanyakkan penderita resdung. Kebanyakkan ubat, pill, produk yang dijual di luar sana hanya memberi kesan sementara
resdung2resdung2resdung2resdung2resdung2resdung2resdung2resdung2resdung2 
Ini satu lagi akibat dari pengabaian dalam menangani penyakit ini. Pesakit ini menggaru-garu dan menenyeh-nenyeh hidungnya yang gatal sehingga terjadi begini. Bukannya tiada ubat yang diambil tetapi semuanya adalah ubat yang SALAH dan tidak berkesan bagi memerangi bakteria resdung ini. 

BAGAIMANA ROKOK RESDUNG MEMBERIKAN PENAWAR

Sesetengah tahu, selebihnya tidak. Adakah Rokok Resdung itu rokok? Bukan! Rokok Resdung adalah suatu cara perubatan yang dicipta oleh pengamal pengubatan tradisional yang bersungguh-sungguh mengkaji bagi mencari jalan penyelesaian ke atas penyakit resdung. Ada juga yang memanggilnya dengan nama Lilin Resdung. Barangan ini amat kurang penggunaannya kerana ia ternyata sukar didapati. Akibat dari ini, ramai yang masih tidak mengerti serta kurang arif tentang cara penggunaannya. Ditambah lagi dengan cara adunan dan bahan digunakan yang rata-rata menjadi 'misteri' kepada kebanyakkan orang. Tapi hakikat sebenar; penawar resdung ini terbukti dapat membantu menghapuskan permasalahan resdung dan jerawat dengan berkesan kalau kena caranya.

Info: Terdapat beberapa jenis yang dikaitkan dengan Rokok Resdung. Kategorinya termasuk:
i. di'tangas', duduk membongkok sambil wajah dibiar terkena aliran asap.
ii. dihisap / sedut macam rokok biasa (tak sesuai untuk kebanyakan orang).
iii. dibakar batangnya, sambil pegang; asap bagi terkena pada sekitaran wajah.
iv. Bakar hujung atasnya, lalu corong bawah terkeluar asap wap (lembut). Wap ini dituju ke wajah.
Jenis yang saya ceritakan di laman web ini adalah yang ke-iv. Jenis paling popular dan paling
berkesan.
 

rawatan rokok resdung    rawatan rokok resdungrawatan rokok resdungrawatan rokok resdungrawatan rokok resdungrawatan rokok resdungrawatan rokok resdung 
 

Wap asapnya yang panas dapat melancarkan liang rongga tersumbat serta mengeringkan jerawat dengan cepat. Tindakan ini memaksa Ulat Resdung keluar - seumpama 'vaccum cleaner' bezanya ia menolak keluar hama serta kuman (bukan sedut). Jerawat yang kemerah-merahan, akan mengecut (atau pecah kalau bernanah). Tapi kalau jerawat tu pecah tak apa, sebab ia pecah secara 'halus' - wap tersebut akan mematikan kuman yang terkeluar dan mengeringkannya dengan cepat.
punca jangkitan jerawatpunca jangkitan jerawatpunca jangkitan jerawatpunca jangkitan jerawatpunca jangkitan jerawatpunca jangkitan jerawat
Bahaya: memicit jerawat. Picitan akan memudaratkan lagi kerana jari jemari berserta kuku mengandungi bakteria yang boleh mengakibatkan jangkitan. Elakkan sebaik mungkin melakukan perkara ini. Kalau mahukan jerawat tu di'picit' dan pecah, gunalah rokok resdung kerana wap panas + herbalnya akan mematikan kuman secara gentle, on the spot!
Kulit berminyak: kulit jenis ni mengeluarkan 'sebum'(cecair) yang berlebihan akibat lubang pori di dalaman sudah 'pecah'. Kulit berminyak bukan normal. Ia adalah suatu penyakit. Petanda bahawa ada sesuatu yang tak kena berlaku. Jadi, cara rawatan adalah dengan memperbaiki saluran pengaliran di dalaman tu. Sekali lagi rokok resdung memainkan peranan: Wap ia bertindak mengeringkan kulit wajah (walaupun sangat berminyak). Sikit demi sedikit saluran minyak yang terpecah tu boleh 'dipanaskan' supaya kering dan tertutup. 

No comments:

Post a Comment